List of Myanmar Newspapers and Online News Sites

Myanmar Newspapers and News Sites

Myanmar Times

The Myanmar Times, founded in 2000, is the oldest privately owned and operated English-language newspaper in Myanmar.

Myanmar Times – Burmese Edition

One of the most widely circulated newspapers in Myanmar.

7Day News Journal

7 Days News is a private weekly newspaper published in Burma. it was one of the best-selling journals in Myanmar. It was suspended for one week for publishing front-page news on Aung San Suu Kyi in November 2010.

The Voice Weekly

The Voice Weekly was a news journal published in the Burmese language. The journal was launched in 2004, and the first issue appeared in September 2004. The founding publisher was Myanmar Partners Think Tank Group. It was more focused on Burmese political issues.

Myanmar Business Today

Myanmar Business Today (MBT) is Myanmar’s largest circulating business publication. It is Myanmar’s first and the only bilingual (English-Myanmar) business.

Mizzima News

Mizzima News is a Burmese multimedia news organization. It was established in August 1998 by a group of Burmese journalists in exile in New Delhi. The International Press Institute awarded Mizzima News its Free Media Pioneer award in 2007.

Eleven Myanmar

Weekly Eleven is a weekly newspaper published in Myanmar. It is one of the five weekly journals published by Eleven Media Group which was founded in June 2000. It is focused on general local news and some sports and international news.

Irrawaddy

Covering Myanmar and Southeast Asia News.

Weekly Eleven

Weekly Eleven is a weekly newspaper published in Myanmar. It is one of the five weekly journals published by Eleven Media Group which was founded in June 2000. It is focused on general local news and some sports and international news.

Myanmar Alin

Myanmar Alin is a state-run Burmese language daily newspaper and the longest-running newspaper in circulation in Myanmar. The daily is considered to be the official mouthpiece of the government of Myanmar.

The Mirror

Kyemon (The Mirror) is a state-owned Burmese language daily newspaper based in Yangon, Myanmar.

Mizzima Myanmar News

Mizzima News is a Burmese multimedia news organization. It was established in August 1998 by a group of Burmese journalists in exile in New Delhi. The International Press Institute awarded Mizzima News its Free Media Pioneer award in 2007.

Moemaka

MoeMaKa – Myanmar Burmese News, Media and Literature Site.

Popular News Journal

Popular News Journal is a Burmese weekly newspaper, publication of Asian Fame Media Group, based in Yangon, Myanmar. The journal published in Myanmar on 29 January 2009.

Democratic Voice of Burma

The Democratic Voice of Burma started as a non-profit media organization based in Oslo, Norway and Chiang Mai, Thailand. Run by Burmese expatriates, it made radio and television broadcasts aimed at providing uncensored news and information about Burma.

Frontier Myanmar

Frontier Myanmar is a news and business magazine in Yangon, Myanmar, owned by Black Knight Media Co. Ltd which also runs a content marketing agency called Black Knight Media Group. Under the name “Frontier Myanmar”, it operates a magazine in the English language and a website in English and Burmese languages.

Myanmar Radio and Television

Myanma Radio and Television, formerly the Burma Broadcasting Service, is the parent of state-run Myanma Radio National Service, and a television channel. The television channels are broadcasting from its broadcast center in Kamayut, Yangon. The radio service is now broadcasting primarily from Naypyidaw.

Burma News International

Burma News International (BNI) is a network of nine independent Burma media organizations.

Burma Today

Burma Today is a weekly newspaper published in Burma.

Narinjara

Myanmar Market Journal

The Myanmar Business, commodity prices, markets watch news local and international business news and more.

Kachin News

Myanmar Now produces in-depth investigations and has the latest news on Yangon and other major cities in Myanmar.

Myanmar TV

Myanmar National TV (MNTV) is a 24-hour free-to-air television channel that broadcasts entertainment programs. It is run by Sky Net (Skynet DTH), a satellite television operator in Myanmar. MNTV is one of the popular free-to-air TV channels in Myanmar.

Hornbill News Agency

Myanmar Gazette

The Myanmar Gazette is a San Gabriel Valley-based Burmese language newspaper intended for overseas Burmese, with a primary focus on Burmese related news in the United States and Canada.

BBC Burmese

The British Broadcasting Corporation is a public service broadcaster, headquartered at Broadcasting House in Westminster, London.

VOA Burmese

Voice of America is an American international broadcaster funded by the United States Congress. It is the largest and oldest U.S.-funded international broadcaster. VOA produces digital, TV, and radio content in 47 languages which it distributes to affiliate stations around the globe.

Radio Free Asia: Burmese

Radio Free Asia is a United States government–funded, the nonprofit international broadcasting corporation that broadcasts and publishes online news, information and commentary to readers and listeners in Asia.

Leave a Reply

Your email address will not be published.