List of Hong Kong Newspapers – Online Chinese News Sites

Full List of Hong Kong Newspapers and News Sites

Apple Daily (Chinese: 蘋果日報)

Apple Daily is a Hong Kong tabloid-style newspaper founded in 1995 by Jimmy Lai. Along with entertainment magazine Next Magazine, Apple Daily is part of Next Digital. The paper publishes print and digital editions in Chinese, as well as a digital-only English edition.

Oriental Daily News (Chinese: 東方日報)

Oriental Daily News is a Chinese-language newspaper in Hong Kong. It was established in 1969 by Ma Sik-yu and Ma Sik-Chun and was one of the two newspapers published by the Oriental Press Group Limited. Relative to other Hong Kong newspapers, Oriental Daily News has an older readership.

Ming Pao (Chinese: 明報)

Ming Pao is a Chinese-language newspaper published by Media Chinese International in Hong Kong. In the 1990s, Ming Pao established four overseas branches in North America; each provides independent reporting on local news and collects local advertisements.

Hong Kong Economic Times (Chinese: 香港經濟日報)

Hong Kong Economic Times is a financial daily newspaper in Hong Kong. It was founded by Lawrence S P Fung, Perry Mak, Arthur Shek Kang-Chuen, and other founders with a HK$20 million investment in 1988. The newspaper is published by Hong Kong Economic Times Holdings Limited.

South China Morning Post

The South China Morning Post, with its Sunday edition, the Sunday Morning Post, is a Hong Kong-based English-language newspaper owned by Alibaba Group. Founded in 1903 by Tse Tsan-tai and Alfred Cunningham, it has remained Hong Kong’s newspaper of record since British colonial rule.

Headline Daily (Chinese: 頭條日報)

Headline Daily was launched on 12 July 2005, by Sing Tao Newspaper Group Limited and became the second free Chinese-language newspaper published officially in Hong Kong. The paper is only distributed on weekdays and is aimed at the working class.

Sing Tao (Chinese: 星島日報

The Sing Tao Daily is also known as Sing Tao Jih Pao is Hong Kong’s oldest and second-largest Chinese language newspaper. It is owned by Sing Tao News Corporation, of which Charles Ho Tsu Kwok is chairman. Its English language sister paper is The Standard. Sing Tao also maintains the news website singtao.com.

Hong Kong Economic Journal (Chinese: 信報財經新聞)

The Hong Kong Economic Journal. is a Chinese language daily newspaper published in Hong Kong by the Shun Po Co., Ltd.. Available in both Hong Kong and Macau, the newspaper mainly focuses on economic news and other related, usually political issues.

Sun (Chinese: 太阳报)

The Sun was one of the newspapers in Hong Kong, first published in March 1999. It belonged to the Oriental Press Group Limited. The paper ceased publication in April 2016. There was also an electronic version of The Sun on the Internet. Both the newspaper and the electronic version were written in traditional Chinese.

AM730

Am730, is a free daily Cantonese newspaper published in Hong Kong, the third with the prior two being Headline Daily and Metropolis Daily. Shih Wing-ching, chairman of Centaline Holdings, a property agency, is the founder of the newspaper.

The Standard (In English)

The Standard is an English-free newspaper in Hong Kong with a daily circulation of 200,450 in 2012. It was formerly called the Hong Kong Standard and changed to HKiMail during the Internet boom but reverted to The Standard in 2001. The South China Morning Post is its main local competitor.

Hong Kong Commercial Daily (Chinese: 香港商報)

The Hong Kong Commercial Daily is a Chinese state-owned newspaper, published in broadsheet format in Hong Kong and dubbed “China’s international media window” by the central government. Established in 1952, it was the first financial newspaper in the Chinese language.

PassionTimes

Passion Times. Hong Kong news company.

Wen Wei Po (Chinese: 文匯報)

Wen Wei Po is a pro-Beijing state-owned newspaper based in Hong Kong. The newspaper was established in Hong Kong on 9 September 1948, after its Shanghai edition was launched in 1938. Its head office is in the Hing Wai Centre in Aberdeen, Hong Kong.

Metro Broadcast

Metro Broadcast Corporation Ltd. is one of Hong Kong’s three radio broadcasting corporations. It was founded on 1 July 1991, and is owned by the Hong Kong-listed Cheung Kong Limited and Hutchison Whampoa Limited now.

news.gov.hk

news.gov.hk is the source of online news, features, and commentary from the Information Services Department of the Government of Hong Kong.

Ta Kung Pao (Chinese: 大公報)

Ta Kung Pao is the oldest active Chinese language newspaper in China. Founded in Tianjin in 1902, the paper is state-owned, controlled by the Liaison Office of the Central Government after the Chinese Civil War.

inmediahk.net

inmediahk.net is a citizen media platform run by a group of volunteers in Hong Kong.

Hong Kong Free Press

Hong Kong Free Press is a free, non-profit news website based in Hong Kong. It was co-founded by Tom Grundy in 2015 who believed that the territory’s press freedom was in decline, to provide an alternative to the dominant English-language news source, and to cover the pro-democracy movement.

Sing Pao Daily News (Chinese: 成報)

Sing Pao Daily News is one of the oldest Chinese newspapers in Hong Kong, first published on 1 May 1939 by the Sing Pao Newspaper Company Limited under Ho Man-fat. It was initially published every three days, later becoming a daily. By the 1950s, Sing Pao accounted for almost half of the market.

Sky Post

RTHK

Radio Television Hong Kong is the public broadcasting service in Hong Kong. GOW, the predecessor to RTHK was established in 1928 as the first broadcasting service in Hong Kong.

Kung Kao Po (Chinese: 公教報)

Kung Kao Po is a Chinese weekly newspaper published every Friday in Hong Kong. First circulated on 1 August 1928, the newspaper, owned and operated by the Roman Catholic Diocese of Hong Kong, is one of the oldest in Hong Kong.

Sunday Examiner

The Sunday Examiner is an English newspaper that is owned and operated by the Roman Catholic Diocese of Hong Kong. The newspaper is published weekly every Sunday in the Catholic parishes in Hong Kong. The newspaper, alongside Kung Kao Po, is the official publication that are published by the Diocese.

Wednesday Journal

Wednesday Journal, Inc. is a newspaper publisher based in Oak Park, Illinois. It publishes a free weekly community newspaper in Chicago’s Austin neighborhood, paid weekly newspapers in the city’s western suburbs and parenting magazines in the Chicago metropolitan area.

Nextdigital

Next Digital Limited, previously known as Next Media Limited, founded by Jimmy Lai, has 4,041 employees and is the largest listed media company in Hong Kong. Subdivisions include Next Media Interactive.

‎Hong kong China News Agency

Xinhua News Agency or New China News Agency is the official state-run press agency of the People’s Republic of China. Xinhua is the biggest and most influential media organization in China, as well as the largest news agency in the world in terms of correspondents worldwide. Xinhua is a ministry-level institution subordinate to the State Council and is the highest-ranking state media organ in the country alongside the People’s Daily. Its president is a member of the Central Committee of the Chinese Communist Party.

krt.com.hk

AAStocks

AASTOCKS is the most authoritative financial information and analysis solutions provider in Hong Kong and has been well recognized by investors.

Discuss Forum

bastillepost.com

ET Net

businesstimes.com.hk

investing.com Hong Kong

Investing.com is a financial platform and news website; one of the top three global financial websites in the world. It offers market quotes, information about stocks, futures, options, analysis, commodities, and an economic calendar.

‎MSN

MSN is a web portal and related collection of Internet services and apps for Windows and mobile devices, provided by Microsoft and launched on August 24, 1995, the same release date as Windows 95.

hk.on.cc – Oriental Daily News

Oriental Daily News is a Chinese-language newspaper in Hong Kong. It was established in 1969 by Ma Sik-yu and Ma Sik-Chun and was one of the two newspapers published by the Oriental Press Group Limited. Relative to other Hong Kong newspapers, Oriental Daily News has an older readership.

Google news Hong Kong

Google News is a news aggregator service developed by Google. It presents a continuous flow of links to articles organized by thousands of publishers and magazines. Google News is available as an app on Android, iOS, and the Web. Google released a beta version in September 2002 and the official app in January 2006.

Yahoo news Hong Kong

Yahoo! News is a news website that originated as an internet-based news aggregator by Yahoo!. The site was created by a Yahoo! software engineer named Brad Clawsie in August 1996.

Television Broadcasts (TVB)

Television Broadcasts Limited is a television broadcasting company based in Hong Kong. The company operates five free-to-air terrestrial television channels in Hong Kong, with TVB Jade as its main Cantonese language service, and TVB Pearl as its main English service.

BBC News – Hong Kong

BBC News is an operational business division of the British Broadcasting Corporation responsible for the gathering and broadcasting of news and current affairs.

Leave a Reply

Your email address will not be published.